T: Analiza dzieła sztuki cd.

Тема: Аналіз художнього твору продовж.

Cele lekcji / Цілі уроку

  • rozpoznawanie dzieła sztuki różnych epok na podstawie prezentowanych reprodukcji,
  • rozpoznawanie kierunków w sztuce na podstawie prezentowanych reprodukcji dzieł,
  • doskonalenie umiejętność analizowania dzieł sztuki,
  • doskonalenie umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji,
  • wzbogacanie słownictwa związanego ze sztuką,
  • rozwijanie twórczego myślenia i działania,
  • розпізнавання творів мистецтва різних епох на основі представлених репродукцій,
  • розпізнавання тенденцій в мистецтві на основі представлених репродукцій творів,
  • удосконалювати вміння аналізувати твори мистецтва,
  • удосконалювати вміння користуватися різними джерелами інформації,
  • збагачення словникового запасу, пов'язаного з мистецтвом,
  • розвивати творче мислення та дійство,


Ćwiczenie / Вправа

Według poznanych na poprzednich lekcjach zasad analizy dzieła sztuki dokonam własnej analizy poniższego obrazu:

 

Відповідно до правил аналізу художнього твору, які я вивчив на попередніх уроках, я зроблю власний аналіз такого зображення:

Autorstwa Gustave Courbet - http://faculty.etsu.edu/kortumr/humt2320/realism/htmdescriptionpages/stonebreakers.htm, Domena publiczna, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=35896743


1. Gustave Courbet, "Kamieniarze", 1849

 

2. Olej na płótnie, ok. 200 cm x 300 cm.

 

3. ...

1. Гюстав Курбе, «Каменярі», 1849 рік

 

2. Полотно, олія, приблизно 200 см х 300 см.

 

3. ...



Przypomnienie / Нагадування

  1. Dane  biograficzne : autor, tytuł, czas powstania.
  2. Technika. Rozmiary oryginału. Gdzie się znajduje obecnie.
  3. Konstrukcja obrazu: kompozycja, plany w obrazie.
  4. Treść dzieła sztuki.
  5. Środki artystyczne.
  6. Przedstaw swój osobisty stosunek do dzieła sztuki. Podoba mi się ... , nie podoba ... , z uzasadnieniem itd.
  1. Біографічні дані: автор, назва, час створення.
  2. Техніка. Оригінальні розміри. Де він зараз знаходиться.
  3. Побудова зображення: композиція, плани в зображенні.
  4. Зміст художнього твору.
  5. Художні засоби.
  6. Покажіть своє особисте ставлення до художнього твору. Мені подобається ..., мені не подобається ..., з причинами тощо.